Deo w moim Columbusie również siedzi West
Niesprawne świece żarowe
Zwiń
X
-
Niesprawne świece żarowe
Witam,
Jestem nowy na forum więc z góry przepraszam za niejasności lub ewentualne błędy.
Eksploatuję octavię 1.9 TDI AXR od ponad pół roku bez jakichkolwiek problemów, ale nadszedł pierwszy okres zimowy i pewnego poranka (temp. około -5) nie uruchomiłem auta. Po przekręceniu stacyjki normalnie pojawia się kontrolka świec żarowych która po określonym czasie około 4s nie gaśnie ale zaczyna mrugać. Sprawdziłem światła stopu wszystko normalnie. W cieplejszy dzień temp -1 w cieniu, auto stało na słońcu, "pożyczyłem" napięcie z akumulatora drugiego auta i uruchomiłem auto "na dotyk" bez jakiegokolwiek kręcenia rozrusznikiem. Wydaje mi się, że wpływ na bezproblemowe uruchomienie miała temp. na zewnątrz, a nie akumulator, który jest w dobrym stanie. Po uruchomieniu pojawiają się mi już dwie kontrolki tj. mrugające świece żarowe oraz elektroniczne sterowanie silnika. Przejechałem się autem nie zauważając spadku mocy lub innych problemów. Pożyczyłem multifunkcjonalny kabel od kolegi, który powiedzmy że pomaga na poziomie paint'a w grafice komputerowej. Znalazło mi błąd pt. sporadyczny błąd wtryskiwacza, ale nie liczyłbym na profesjonalizm odczytu. Niemniej jednak błąd usunąłem i kontrolki również zniknęły. Auto uruchomiłem po dwóch godzinach bez problemu, z tym że nie było grzania świec. Albo samochód był jeszcze ciepły albo temp. nie wystarczająco niska. W końcu dochodzę do pytania Czy po objawach opisanych powyżej można stwierdzić, że mam niesprawne świece żarowe czy może problem elektryczny np przekaźnik, bezpiecznik? Dodam, że spodziewam się że gdy temp. spadnie, silnika nie uruchomię, ale o tym jeszcze powiadomię. Czy jeżeli to problem ze świecami to czy można w jakiś sposób określić która to świeca i czy prawdą jest że przy wykręcaniu świec łatwo o zerwanie gwintu?
-
-
Sprawdź świece omomierzem bez wykręcania świec.
Bierzesz omomierz i mierzysz jej rezystancję, jedną końcówkę przykładając do złącza świecy czyli czubek (po zdjęciu z niej kapturka), a drugą do masy auta.
Prawidłowa wartość to 0.5-1.5 ohma.
PRZYKŁAD
1 -świeca - przerwa w obwodzie - 99% zgon ...
2 -świeca - 33 ohm raczej niesprawna
3 -świeca - 1,1 ohm - czyli ok
Inny sposób z żarówką 12V
żaróweczka między świecę(czubek) i + z akumulatora:
1-nie świeci - zgon
2-słabo świeci - niesprawna
3-mocno świeci - co jest oczywiste, najmniejszy opór .... czyli OK
Komentarz
-
-
Dzięki za pomoc.
Sprawdziłem świece na przewodzenie i każda jest sprawna. Wartości pośredniej rezystancji niesprawnej świecy tj 33 nie znałem, więc pomiar jeszcze przeprowadzę.
Od kilku dni jestem posiadaczem własnego multimetru i to on pozwolił mi znaleźć przyczynę, która oczywiście była banalna. Napięcie akumulatora godzinę po odstawieniu silnika wynosi 12,1 V. Zmyliło mnie mruganie kontrolki świec żarowych. Wskrzeszam akumulator.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
ToMeKGdyniA, a który masz rocznik auta, tak z ciekawości :wink: :?:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
A zegary masz z pełnym FISem, czy bez FISa :?:
Pytam, bo mój nigdy nie zademonstrował w taki sposób słabego aku, a u siebie mam standardowe zegary z 2001 rokuO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zegary mam standardowe. Rzecz wyglądała dokładnie tak. Przy pierwszym kręceniu rozrusznikiem błąd się nie pojawiał. Po drugim kręceniu rozrusznikiem kontrolka świec zaczynała migać już po którymś obrocie rozrusznika. Po uruchomieniu silnika już na stałe migała kontrolka świec (nawet podczas jazdy), a do tego nie zgasła kontrolka sterowania elektrycznego. Tak się auto zachowało przy niesprawnym akumulatorze.
Komentarz
-
-
No właśnie o to mi chodziło...
Czyli że w taki sposób komp pokazuje już słabe aku, albo zbieg okoliczności, że te systemy zanotowały już pokaźny spadek napięcia :wink:
To wszystko możliwe prawdopodobnie dopiero od któregoś rocznika.O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz