Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Niesprawne świece żarowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Niesprawne świece żarowe

    Deo w moim Columbusie również siedzi West

  • #2
    Niesprawne świece żarowe

    Witam,

    Jestem nowy na forum więc z góry przepraszam za niejasności lub ewentualne błędy.
    Eksploatuję octavię 1.9 TDI AXR od ponad pół roku bez jakichkolwiek problemów, ale nadszedł pierwszy okres zimowy i pewnego poranka (temp. około -5) nie uruchomiłem auta. Po przekręceniu stacyjki normalnie pojawia się kontrolka świec żarowych która po określonym czasie około 4s nie gaśnie ale zaczyna mrugać. Sprawdziłem światła stopu wszystko normalnie. W cieplejszy dzień temp -1 w cieniu, auto stało na słońcu, "pożyczyłem" napięcie z akumulatora drugiego auta i uruchomiłem auto "na dotyk" bez jakiegokolwiek kręcenia rozrusznikiem. Wydaje mi się, że wpływ na bezproblemowe uruchomienie miała temp. na zewnątrz, a nie akumulator, który jest w dobrym stanie. Po uruchomieniu pojawiają się mi już dwie kontrolki tj. mrugające świece żarowe oraz elektroniczne sterowanie silnika. Przejechałem się autem nie zauważając spadku mocy lub innych problemów. Pożyczyłem multifunkcjonalny kabel od kolegi, który powiedzmy że pomaga na poziomie paint'a w grafice komputerowej. Znalazło mi błąd pt. sporadyczny błąd wtryskiwacza, ale nie liczyłbym na profesjonalizm odczytu. Niemniej jednak błąd usunąłem i kontrolki również zniknęły. Auto uruchomiłem po dwóch godzinach bez problemu, z tym że nie było grzania świec. Albo samochód był jeszcze ciepły albo temp. nie wystarczająco niska. W końcu dochodzę do pytania Czy po objawach opisanych powyżej można stwierdzić, że mam niesprawne świece żarowe czy może problem elektryczny np przekaźnik, bezpiecznik? Dodam, że spodziewam się że gdy temp. spadnie, silnika nie uruchomię, ale o tym jeszcze powiadomię. Czy jeżeli to problem ze świecami to czy można w jakiś sposób określić która to świeca i czy prawdą jest że przy wykręcaniu świec łatwo o zerwanie gwintu?

    Komentarz


    • #3
      Sprawdź świece omomierzem bez wykręcania świec.
      Bierzesz omomierz i mierzysz jej rezystancję, jedną końcówkę przykładając do złącza świecy czyli czubek (po zdjęciu z niej kapturka), a drugą do masy auta.
      Prawidłowa wartość to 0.5-1.5 ohma.
      PRZYKŁAD
      1 -świeca - przerwa w obwodzie - 99% zgon ...
      2 -świeca - 33 ohm raczej niesprawna
      3 -świeca - 1,1 ohm - czyli ok

      Inny sposób z żarówką 12V
      żaróweczka między świecę(czubek) i + z akumulatora:
      1-nie świeci - zgon
      2-słabo świeci - niesprawna
      3-mocno świeci - co jest oczywiste, najmniejszy opór .... czyli OK

      Komentarz


      • #4
        Dzięki za pomoc.
        Sprawdziłem świece na przewodzenie i każda jest sprawna. Wartości pośredniej rezystancji niesprawnej świecy tj 33 nie znałem, więc pomiar jeszcze przeprowadzę.
        Od kilku dni jestem posiadaczem własnego multimetru i to on pozwolił mi znaleźć przyczynę, która oczywiście była banalna. Napięcie akumulatora godzinę po odstawieniu silnika wynosi 12,1 V. Zmyliło mnie mruganie kontrolki świec żarowych. Wskrzeszam akumulator.
        Pozdrawiam

        Komentarz


        • #5
          Albo akumulator jest już na wykończeniu, albo masz upływ prądu po wyłączeniu zapłonu.

          Komentarz


          • #6
            Akumulator po 2 dniach od ładowania spisuje się ok. Napięcie po nocy nie spada poniżej 12.4 V. Jaki prąd jest dopuszczalny podczas postoju auta?

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez ToMeKGdyniA
              Akumulator po 2 dniach od ładowania spisuje się ok. Napięcie po nocy nie spada poniżej 12.4 V. Jaki prąd jest dopuszczalny podczas postoju auta?
              Około 0.04 A.

              Komentarz


              • #8
                ToMeKGdyniA, a który masz rocznik auta, tak z ciekawości :wink: :?:
                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                Komentarz


                • #9
                  Rocznik 2006 AXR O1

                  Komentarz


                  • #10
                    A zegary masz z pełnym FISem, czy bez FISa :?:
                    Pytam, bo mój nigdy nie zademonstrował w taki sposób słabego aku, a u siebie mam standardowe zegary z 2001 roku
                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                    Komentarz


                    • #11
                      Zegary mam standardowe. Rzecz wyglądała dokładnie tak. Przy pierwszym kręceniu rozrusznikiem błąd się nie pojawiał. Po drugim kręceniu rozrusznikiem kontrolka świec zaczynała migać już po którymś obrocie rozrusznika. Po uruchomieniu silnika już na stałe migała kontrolka świec (nawet podczas jazdy), a do tego nie zgasła kontrolka sterowania elektrycznego. Tak się auto zachowało przy niesprawnym akumulatorze.

                      Komentarz


                      • #12
                        No właśnie o to mi chodziło...
                        Czyli że w taki sposób komp pokazuje już słabe aku, albo zbieg okoliczności, że te systemy zanotowały już pokaźny spadek napięcia :wink:
                        To wszystko możliwe prawdopodobnie dopiero od któregoś rocznika.
                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X